El proper dilluns 27 de gener a les 10 hores s’obrirà el web www.olotx2.cat on es podrà consultar totes les promocions i descomptes amb relació a la 8a edició de l’Olotx2 que tindrà lloc del 14 al 16 de febrer.
Es tracta d’una iniciativa per promoure i donar a conèixer el territori com a destí turístic i comercial concentrant en un cap de setmana les activitats que es poden dur a terme durant tot l’any. Es poden reservar, com cada any, estades, àpats, activitats i serveis, així com consultar les promocions que portaran a terme els comerços de la ciutat d’Olot.
Gairebé 150 establiments participen aquest any a la campanya Olotx2 que durant els tres dies oferiran estades, àpats, activitats, serveis i promocions comercials per gaudir el doble de la ciutat i la comarca. Visites guiades, entrades gratuïtes als museus, rutes en bici, passejades en carruatge, circuit en poni, màgia a la fageda… són algunes de les propostes de l’Olotx2 2020.
Fent un balanç de les 7 edicions de la campanya Olotx2 veiem que l’impacte econòmic global és de 2.388.925 €, es tracta d’una campanya molt esperada per locals, visitants i participants. Després de 7 edicions s’han servit 68.017 àpats i s’han realitzat 7.519 estades en allotjaments dins la campanya. De mitjana per cada euro invertit des del sector públic n’han retornat 11 als sectors implicats del territori.
El dia 28 de gener a les 17 h s’obre la web www.olotx2.cat, que conté tota la informació de la campanya, tots els participants i totes les promocions per passar un cap de setmana complet a La Garrotxa.
Després de l’èxit de les 6 primeres edicions, l’Ajuntament d’Olot en col·laboració amb Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa i l’Associació de Comerciants d’Olot ha preparat la 7a edició de la campanya Olotx2.
Es tracta d’una iniciativa per promoure i donar a conèixer el territori com a destí turístic concentrant en un cap de setmana les activitats que es poden dur a terme durant tot l’any. Es poden reservar, com cada any, estades, àpats i activitats.
Els espectacles d’ Olotx2 comencen el divendres 22 de febrer amb en Peyu (a les 20.30 h a la sala El Torín), continuen el dissabte 23 amb actuacions musicals de grups i solistes del Cabal Musical situats en diferents escenaris repartits pel centre de la ciutat, i s’allarga fins diumenge a les 11.30 h amb l’actuació adreçada al públic familiar de Funkids.
Durant els tres dies de la campanya es podrà gaudir per dos i pagar per un en allotjaments, restaurants, bars, comerços, perruqueries, pàrquings, activitats, espectacles, …
El 7è Olotx2 manté el format de les darreres edicions. Les ofertes en estades i àpats s’han anat ampliant cada any degut al gran èxit de reserves i ha esdevingut una campanya esperada de la que ja rebem peticions des d’abans de Nadal. Aquest any hi participen gairebé 40 restaurants i més de 30 allotjaments de la comarca, 13 activitats per gaudir en família i promocions en pàrquings i perruqueries. Les propostes que s’ofereixen estan pensades exclusivament per a l’Olotx2 per donar singularitat a cada convocatòria i aconseguir atraure nous visitants i fidelitzar les persones que, any rere any, hi participen.
Tot i això, una de les novetats d’aquest 2019 és que, conjuntament amb l’Associació de comerciants, hem apostat per fer coincidir la campanya Olotx2 amb la Botiga al carrer. Es tracta de dos campanyes que es complementen i que pensem que poden beneficiar-se una de l’altra. Segons l’Associació de comerciants hi participen al voltant de 60 botigues d’Olot, que durant divendres, dissabte i diumenge acabaran la temporada de rebaixes amb les millors ofertes.
Es tracta d’una campanya que genera un important impacte econòmic a la zona, calculem que la passada edició va assolir els 470.000 €, el que significa un augment del 3% respecte l’edició anterior i un retorn de 15.58 € per cada euro invertit. També cal destacar que el web www.olotx2.cat va registrar gairebé 30.000 visites durant el 2018.
LES RESERVES PER GAUDIR D’ESTADES, ÀPATS I ACTIVITATS S’OBREN AQUESTA MITJANIT! L’OLOTX2 OFEREIX PROPOSTES PENSADES EXCLUSIVAMENT PER A AQUEST CAP DE SETMANA.
Després de l’èxit de les cinc primeres edicions, l’Ajuntament d’Olot en col·laboració amb Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa i l’Associació de Comerciants d’Olot ha preparat la sisena edició de l’Olotx2 per tal de promoure el territori com a destí turístic tot l’any. A partir d’aquesta mitjanit (a les 0h d’aquest dimarts 30 de gener) s’obrirà aquesta pàgina web per fer les reserves per a la campanya de descomptes en estades, àpats i activitats.
L’Olotx2 començarà el divendres 23 de febrer amb l’espectacle de “PEP PLAZA” (20.30h al Teatre Principal), continuarà el dissabte 24 amb l’actuació de Carlos Gramaje (Dagoll Dagom) amb el concert teatral “Al sud del Paral·lel”, un concert teatral que repassa les cançons més conegudes dels musicals de Dagoll Dagom (19 h a la plaça Major) i s’allargarà fins al diumenge 25 amb el concert gratuït Viatjazz a Nova Orleans de la companyia Roger Canals (11.30h a la plaça Major). Durant tres dies, s’oferiran estades i reserves per a àpats que permetran gaudir dues persones al preu d’una. Visites guiades, entrada gratuïta als museus, passejades en burro i en poni i rutes en bicicleta, en cavall i carruatges o el comerç obert el diumenge al matí són algunes de les propostes de l’Olotx2, que també comptarà amb una oferta musical pels carrers de la ciutat el dissabte 24 de febrer a la tarda.
El 6è Olotx2 manté el format dels últims anys. Comença divendres amb una activitat com a inici d’un cap de setmana per viure amb intensitat Olot i la Garrotxa. Les ofertes en estades i àpats del primer any s’han anat ampliant a cada edició amb nous establiments i més activitats a la ciutat d’Olot i a la resta de municipis de la comarca. Les propostes que s’ofereixen estan pensades exclusivament per a Olotx2 per donar singularitat a cada convocatòria i aconseguir atraure nous visitants i fidelitzar les persones que, any rere any, hi participen. De fet, des de principis d’any l’Oficina de Turisme d’Olot rep trucades de gent interessant-se per les dates de l’Olotx2 i l’inici del període de reserves.
La campanya de l’Olotx2 manté l’essència de les darreres edicions per atraure visitants a la Garrotxa amb una proposta que valoritza l’oferta turística i comercial, l’objectiu és convertir la ciutat i la comarca durant aquell cap de setmana en un aparador d’activitats turístiques i gastronòmiques que es poden fer al llarg de TOT L’ANY.
L’ÀMPLIA OFERTA D’ACTIVITATS D’AQUEST ANY PLUS I EL BON TEMPS CONSOLIDEN LA 5A EDICIÓ DE LA CAMPANYA.
Enguany, l’oferta PLUS d’activitats a la campanya d’Olotx2 i el bon temps han atret més visitants a la comarca. Mentre que l’any passat les persones procedents de comarques de Barcelona representaven un 24%, enguany han estat més de la meitat (51,2%). S’han mantingut els visitants de les comarques més properes com el Ripollès, el Gironès o l’Alt Empordà (17,5%) mentre que els residents de la Garrotxa han representat el 27,5% del total de participants. Aquestes són dades extretes de les enquestes realitzades a peu de carrer durant el dissabte 18 i diumenge 19 de febrer, i que reforcen el fet que Olotx2 és una activitat que genera una gran atracció de visitants d’arreu de Catalunya.
Aquestes dades es confirmen si mirem el nombre d’estades als allotjaments de la comarca que enguany han arribat a 1.056, un 19% més que el 2016. Per tant, en aquesta edició i de mitjana per a les tres nits s’han venut el 80% de les estades a tota la comarca i en el cas d’Olot, s’ha assolit una ocupació del 92,6% la nit del dissabte 18 de febrer. L’impacte econòmic generat pels allotjaments ha ascendit a un mínim de 67.540 €.
Pel que fa a l’oferta gastronòmica s’han fet 10.773 àpats, un 15,7% més que el 2016. Més d’un restaurant ha arribat gairebé els 800 àpats servits durant el cap de setmana i la majoria ha hagut de desestimar les reserves d’última hora per no poder garantir un bon servei. L’impacte econòmic generat pels restaurants ha estat d’un mínim de 296.920 €, essent un 9,4% superior al 2016.
En el cas de les activitats, l’oferta PLUS d’enguany, han estat molt sol·licitades i la majoria han tingut més del 90% d’ocupació com és el cas dels segways, les bicicletes elèctriques o la visita guiada DO olotina del diumenge 19 de febrer. La campanya es va inaugurar amb l’espectacle de Berto Romero al Teatre Principal d’Olot que va exhaurir les entrades, seguint amb els concerts de petit format durant el dissabte a la tarda (unes 950 persones en diferents espais del centre de la ciutat) i el concert de El Pot Petit per a públic familiar el matí de diumenge que va reunir unes 1.500 persones a la plaça Major d’Olot. Es calcula que l’impacte econòmic de les activitats ha ascendit a uns 9.500 €, tenint en compte que els concerts del fil musical i de El Pot Petit eren gratuïts.
Pel que fa a les dades recollides des de la pàgina web www.olotx2.cat, un total d’11.638 usuaris han generat 20.168 sessions, visitant un total de 73.998 pàgines. D’aquests usuaris, el 37,02 % procedeix de la província de Barcelona i el 27,74 % de la de Girona. Quant a les dades facilitades per l’Oficina de Turisme d’Olot, destaca el 57,6% d’augment en el nombre d’atencions de visitants, essent el perfil de les persones ateses sobretot parelles (38,1%) i famílies (31,5%).
L’impacte econòmic global generat per la campanya s’ha estimat en un mínim de 455.895 € (un augment del 5% respecte la darrera edició), tenint en compte dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis de la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 € invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 14,25 € als sectors participants (un increment de l’11,56% respecte el 2016).
“Més enllà de l’impacte econòmic, la satisfacció per part dels participants de l’Olotx2 ha estat del 93%” ha explicat el regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda fent referència al resultat de les enquestes rebudes (un total de 150). Vayreda ha afegit que “aquesta cinquena edició ens demostra que l’Olotx2 s’ha consolidat com a esdeveniment que aposta per la qualitat de l’oferta que tenim al llarg de tot l’any i que cada any arriba a generar impacte a més sectors de la ciutat i comarca”.
AQUEST CAP DE SETMANA ARRIBA L’OLOTX2. UNA CINQUENA EDICIÓ AMB UNA ÀMPLIA OFERTA D’OPORTUNITATS EN ESTADES, ÀPATS I MOLTES ACTIVITATS PER DESCOBRIR OLOT I LA GARROTXA.
L’actuació de Berto Romero obrirà aquest divendres a la nit l’Olotx2. Amb les entrades pràcticament exhaurides, l’espectacle de monòlegs és la primera de les activitats programades dins la campanya que s’allargarà fins diumenge.
Més de 130 establiments participen aquest any de l’Olotx2 que, com a novetats, amplia la durada a dues nits i incorpora una àmplia oferta d’activitats a les estades i els àpats. A més de l’espectacle de Berto Romero, una oferta musical omplirà aquest dissabte a la tarda el centre d’Olot. A sis escenaris (plaça Major, escales de l’església de Sant Esteve, carrer Sant Rafel, plaça de l’Àngel, plaça del Conill i plaça del Carme) hi haurà música en directe de grups, solistes, escoles i corals de la Garrotxa de les 5h a les 7h. I diumenge a 2/4 de 12 del migdia a la plaça Major tindrà lloc el concert gratuït de El Pot Petit. Visites amb DO olotina i als elements més autèntics d’Olot, rutes en bicicleta, amb carruatge o carrilet… són algunes de les propostes d’aquest cap de setmana.
L’Ajuntament d’Olot en col·laboració amb Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge i l’Associació de Comerciants impulsa la cinquena edició de l’Olotx2 per tal de promoure la ciutat i la comarca com a destí turístic tot l’any. La campanya manté l’essència de les darreres edicions amb una proposta que valoritza l’oferta turística i comercial, però enguany es vol millorar amb un Olotx2 plus.
En aquests moments, els restaurants tenen reservats entre un 75 i 80% dels àpats del cap de setmana, si bé la nit del dissabte i el diumenge al migdia bona part dels establiments ratllen la plena ocupació. Pel que fa als hotels i apartaments, el promig d’ocupació és del 80-85% per tot el cap de setmana, malgrat que la nit del dissabte la majoria d’establiments estan al 100%. De les activitats programades s’han omplert, de moment, el 80% del total.
A l’edició de 2016, l’Olotx2 va tenir un impacte econòmic 434.196 euros, tenint en compte les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis que es van fer a la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 euro invertit des del sector públic a la campanya es van retornar 12’77 euros als sectors.
DEL 17 AL 19 DE FEBRER, ARRIBA LA CINQUENA EDICIÓ DE L’OLOTX2 CARREGADA D’OPORTUNITATS EN ESTADES, ÀPATS I MOLTES ACTIVITATS. LES RESERVES S’OBREN EL PROPER DILLUNS 23 DE GENER A WWW.OLOTX2.CAT.
Després de l’èxit de les quatre primeres edicions, l’Ajuntament d’Olot en col·laboració amb Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa i l’Associació de Comerciants d’Olot ha preparat la cinquena edició de l’Olotx2 per tal de promoure la Garrotxa com a destí turístic tot l’any. El proper dilluns 23 de gener a la pàgina web www.olotx2.cat s’obriran les reserves per a la campanya que fa una aposta molt important per oferir noves activitats.
La campanya manté l’essència de les darreres edicions per atraure visitants a la Garrotxa amb una proposta que valoritza l’oferta turística i comercial, però enguany es vol millorar amb un Olotx2 plus. El regidor de Promoció de la Ciutat, Estanis Vayreda, ha explicat que “l’Olotx2 és una gran oportunitat per gaudir al millor preu de la gastronomia, els allotjaments i els comerços que es converteixen en un aparador de les nombroses activitats que la ciutat i la comarca els ofereix al llarg de tot l’any”.
La presentació ha tingut lloc aquest matí a l’Oficina de Turisme d’Olot i també ha comptat amb l’assistència del president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, que ha assegurat que “una 60 d’establiments participem de la campanya que ens dóna uns bons resultats i que té lloc el cap de setmana abans d’un altre gran esdeveniment: la Botiga al carrer”. De la seva banda, el president de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, Gerard Xifra, ha destacat “la qualitat de les propostes que oferim dins l’Olotx2 perquè els clients trobin el mateix servei de qualsevol altre moment de l’any”. Des de Turisme Garrotxa, la seva gerent Turina Serra, ha subratllat “la coordinació entre les diferents institucions, gremis i entitats que permet tirar endavant l’Olotx2 que genera activitat a Olot i a la resta de la comarca”.
L’Olotx2 començarà el divendres 17 de febrer amb l’espectacle “Berto Romero Sigue con nosotros” (20.30h al Teatre Principal) i s’allargarà fins al diumenge 19 amb el concert gratuït de El Pot Petit (11.30h a la plaça Major). Durant tres dies, s’oferiran estades i places de restaurant que permetran gaudir dues persones al preu d’una. Visites guiades als museus d’Olot, passejades en burro i trenet i rutes en bicicleta, en segway… són algunes de les propostes de l’Olotx2, que també comptarà amb una oferta musical pels carrers de la ciutat. A 6 escenaris del centre d’Olot (plaça Major, escales de l’església de Sant Esteve, carrer Sant Rafel, plaça de l’Àngel, plaça del Conill i plaça del Carme) hi haurà música en directe de grups, solistes, escoles i corals de la Garrotxa de les 5h a les 7h de la tarda!
A l’edició anterior l’impacte econòmic de l’Olotx2 va ser de 434.196 euros, tenint en compte les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis que es van fer a la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 euro invertit des del sector públic a la campanya es van retornar 12,77 euros als sectors. També durant el 2016 la pàgina web de l’esdeveniment (www.olotx2.cat) va registrar prop de 25.000 visites, amb un 70% de visitants de fora les comarques gironines.
L’estudi d’impacte que, per primera vegada ha tingut l’esdeveniment, confirma que malgrat les previsions de mal temps, l’Olotx2 està plenament consolidat. Tot i les anul·lacions d’última hora, els participants s’han mantingut en relació al 2015 i un 70% del públic repeteix l’experiència.
El 24% dels 13.973 visitants de l’OLOTX2 han arribat procedents de la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana, el 20% de comarques properes (Gironès, Ripollès, Osona, Alt Empordà i Pla de l’Estany) mentre que la resta han estat veïns de la comarca de la Garrotxa. Tot i que les previsions de mal temps han provocat anul·lacions, el número de visitants s’ha mantingut en relació a l’edició del 2015 ja que el públic local ha compensat la davallada de visitants de fora la comarca.
Els allotjaments han rebut anul·lacions de darrera hora, però han pogut traslladar aquesta situació en oferir el seu servei en altres caps de setmana pactats amb els clients. Durant l’OLOTX2 d’aquest 2016 han ofert un total de 1645 estades, un 17,5% més respecte el 2015. D’aquest total, s’han reservat 887 estades. Per tant, en aquesta edició s’han venut el 53,92% de les estades a tota la comarca. En el cas d’Olot, s’ha assolit una ocupació del 67,8% i l’impacte econòmic generat pels allotjaments ha estat de 32.170 €.
Pel que fa a l’oferta gastronòmica, s’han fet 11.180 àpats, un 3,5% més respecte el 2015, dels quals se n’han venut 9.309, un 83,26% de l’oferta. Més d’un restaurant ha superat els 800 àpats servits durant el cap de setmana i la majoria ha pogut reocupar les reserves anul.lades amb els visitants d’un dia i d’última hora. L’impacte econòmic generat pels restaurants ha estat de 271.384 € ja que, segons els restauradors, molts visitants han consumit més extres al menú.
En el cas de les activitats, les visites guiades proposades han estat molt ben rebudes i no hi ha hagut anul·lacions de darrera hora (110 persones), tant a les de l’església de Sant Esteve com a la dels Museus. La pluja, però, sí que va obligar a suspendre la visita de coneixement dels arbres organitzada pel Museu dels Volcans. 250 persones han visitat els Museus d’Olot coincidint amb l’entrada gratuïta d’aquest passat cap de setmana.
L’OLOTX2 també oferia una programació musical amb concerts de petit format. Durant el dissabte, unes 450 persones van participar dels concerts que van tenir lloc a diferents espais del centre de la ciutat i 500 més de la proposta del Lax’n’Busto per a públic familiar del diumenge al matí a la sala El Torín.
Pel que fa a les dades recollides des de la pàgina web www.olotx2.cat, un total de 14.295 usuaris han generat 24.755 sessions visitant un total de 94.286 pàgines. D’aquests usuaris, el 31,64% procedeix de comarques de Barcelona i el 30,12% de Girona. Quant a dades extretes de xarxes socials de Turisme Olot, cal remarcar que s’han generat un total de 25 publicacions, arribant a 70.130 persones i aportant 1502 reaccions entre likes, comentaris i comparticions.
L’impacte econòmic global generat per la campanya a la ciutat d’Olot s’ha estimat en 434.196,81€, tenint en compte les dades recollides per part dels allotjaments, restaurants i activitats participants, a part dels sondejos realitzats a comerços i altres establiments de serveis de la ciutat. Aquesta dada significa que per cada 1 € invertit des del sector públic a la campanya s’han retornat 12,77 € als sectors participants. El regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha explicat que “l’estudi determina que l’Olotx2 té una gran eficiència pressupostària perquè és un esdeveniment que, a partir dels recursos que hi destinem, genera un gran impacte”. Vayreda ha assegurat que “tenim intenció d’aplicar aquest estudi a altres esdeveniments de la ciutat per conèixer amb exactitud el seu ressò”.
En aquesta edició, la valoració de l’OLOTX2 es basa en l’estudi d’impacte propi que ha tingut l’esdeveniment i que ha anat a càrrec de l’empresa Baldrick&Munitz. Ha consistit en un sistema de recollida d’enquestes als allotjaments, restaurants i assistents a les activitats musicals organitzades durant el cap de setmana a la ciutat, a més de la recollida de dades resultants dels 11 comptadors de carrers situats al centre d’Olot (comparant els passants del cap de setmana anterior a la campanya i el de l’esdeveniment per sí sol). Per altra banda, també s’ha comptat amb la col·laboració de recollida de dades i opinions sobre la campanya a través de l’Associació Turisme Garrotxa i l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, els quals tècnicament tenen el contacte directe amb els empresaris participants.
La 4a edició de l’Olotx2 començarà el proper divendres 26 de febrer i s’allargarà fins al diumenge 28. Durant tres dies, s’ofereixen estades i places de restaurant que permeten gaudir dues persones al preu d’una. Tot i que una part important dels establiments participants són d’Olot, cada vegada hi ha més presència d’altres allotjaments, bars i restaurants de la resta de municipis de la comarca. 37 allotjaments, 40 bars i restaurants i una seixantena de comerços participen de l’Olotx2, amb estades gratuïtes, descomptes en àpats i compres i activitats. A la presentació que ha tingut lloc aquesta tarda al restaurant La Perla d’Olot, el regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha explicat que “és una aposta que va començar inicialment Olot, però que cada vegada té un abast més comarcal. Estenem Olot i la Garrotxa des d’un punt turístic com un tot i, per tant, cada vegada són més els establiments i les activitats de la resta de la comarca que se sumen a aquesta iniciativa”.
Visites guiades als museus d’Olot, passejades en burro i trenet i rutes en bicicleta són algunes de les propostes de lleure de l’Olotx2, que també comptarà amb una oferta musical. El Mini (el festival de música de butxaca) organitzarà concerts a 8 punts del centre de la ciutat: la plaça del Carme, la plaça del Conill, la plaça del Teatre, la plaça Mercat, al pati de l’antic Hospital, les escales de Sant Esteve, el carrer de Sant Ferriol i la Plaça Major. En aquest últim espai, el diumenge 28 de febrer a les 12h del migdia tindrà lloc Lax’n’xics, un concert gratuït perquè els més petits, juntament amb els seus pares, puguin gaudir de les cançons del grup que aquest 2016 compleix 30 anys dalt dels escenaris. Durant el cap de setmana de l’Olotx2 també es podran comprar 2 entrades al preu d’1 per al concert de Las Migas que s’ha programat per al dissabte 5 de març a les 22.30h a la Sala El Torín d’Olot. L’alcalde, Josep M. Corominas, ha remarcat “la bona resposta que té aquesta campanya, de la qual participa la iniciativa pública i la privada per oferir una oferta de gran qualitat”. Corominas ha animat “tothom perquè vingui a Olot a visitar els paratges, gaudir de l’entorn i tranquil·litat, participar d’activitats, del comerç i de l’ambient que tindrem”.
Amb motiu de l’Olotx2, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa organitza el concurs “Ho viuràs el doble”. Amb l’objectiu de reforçar la imatge de la campanya de descomptes, el concurs es dirigeix als bessons univitalins (idèntics) no residents a la comarca. Per participar-hi, cal que enregistrin un vídeo en què expliqui perquè voldrien conèixer Olot o, en cas de conèixer la ciutat, què és el que més els agrada. L’enregistrament, que no pot tenir més de 30 segons de durada, s’ha de fer arribar al correu electrònic turisme@olot.cat des d’aquest d’avui i fins al 18 de febrer. El dia 19 de febrer es farà públic el nom dels guanyadors mitjançant la pàgina de Turisme Olot a Facebook. El gerent de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, David Coloma ha explicat que “en total, es premiaran 10 parelles de bessons i als seus acompanyants amb una nit d’hotel en règim d’allotjament i esmorzar i 1 sopar coincidint amb el cap de setmana de l’Olotx2”. Les bases del concurs es poden consultar a www.olotx2.cat. Segons Coloma, “tant pel contingut de l’Olotx2 com també perquè s’adreça a un turisme familiar, un dels eixos del turisme de la ciutat d’Olot i la comarca, hem cregut que aquesta és una bona manera de donar difusió i visualitzar aquesta acció”.
L’Associació de Comerciants d’Olot, l’Associació de Placers del Mercat d’Olot, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa i Turisme Garrotxa participen amb l’Ajuntament d’Olot en fer possible aquesta campanya, que aquest any comptarà amb un estudi d’impacte econòmic propi. Estanis Vayrda ha detallat que “aquest any, incorporem un software que ja funciona a altres ciutats i que, a través d’enquestes i altres paràmetres per conèixer amb més exactitud l’impacte de l’esdeveniment”. El resultat de 400 enquestes a participants (per conèixer la seva procedència, saber si pernocten o no a la ciutat i la despesa que realitzen) es complementarà amb les dades del recompte de persones que assisteixen als actes i el seguiment mediàtic a través del web i xarxes socials per calcular el retorn de l’Olotx2 a la ciutat i la comarca.
Segons dades calculades a partir de les despeses generades en allotjament, restauració, comerç i participació a les diferents activitats programades, l’Olotx2 va tenir l’any passat un impacte mínim de 352.000 euros. Cada euro que el sector públic va invertir a la campanya de 2015, va suposar una inversió d’11 euros als sectors participants. A la 3a edició de l’Olotx2, 975 persones van fer estada als hotels, pensions, cases de turisme rural o apartaments de la comarca i més de 9.800 persones van menjar en els establiments participants (alguns restaurants van superar els 700 àpats servits durant el cap de setmana). La pàgina web de l’esdeveniment (www.olotx2.cat) va registrar l’any passat 22.000 visites, amb un 60% de visitants de fora les comarques gironines.
El cap de setmana vinent del 27 i 28 de febrer i 1 de març, Olot es podrà tornar a viure el «dooble» amb la tercera edició de l’Olotx2, una campanya de promoció que s’ha consolidat en el calendari i al qual s’hi han anat afegint cada cop més actors. De fet, dies abans d’obrir el portal de reserves molts establiments ja s’havien interessat per l’oferta, que consisteix en oferir el doble al preu d’un, però no en detriment de la qualitat. Els diferents participants de la iniciativa, és a dir, l’Ajuntament d’Olot, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Comerciants d’Olot, els Placers del Mercat i Turisme Garrotxa, van donar a conèixer els detalls de la programació, ampliada a tres dies, amb 1.400 estades i 11.000 places de restaurant, que es pot consultar sencera al web www.olotx2.cat. Enguany, l’Olotx2 coincidirà amb «La botiga al carrer», corresponent al final de la temporada de rebaixes d’hivern del comerç olotí, i es durà a terme el dissabte 28 de febrer i el diumenge 1 de març al matí. Altres iniciatives que complementen la campanya són el concert de Mishima, a la sala El Torín, i l’espectacle «Somnis», de diumenge al migdia, a la plaça del Mig, amb en Flusky i el Senyor Pla, del Club Súper3. La iniciativa suma les ofertes de 36 allotjaments, 32 restaurants, 6 bars i 3 establiments d’oci nocturn, 60 botigues i 7 perruqueries.
El cap de setmana del 22 i 23 de febrer, l’estada a Olot es tornarà a viure el doble. Aquest és el principal objectiu de la campanya promocional Olotx2, que l’Ajuntament d’Olot, amb el recolzament de nombrosos col·lectius, torna a promoure després de l’èxit de la primera edició, i que pretén desestacionalitzar l’afluència de visitants i promoure Olot i la Garrotxa com a destí turístic i comercial de qualitat.
Durant dos dies, Olot i la comarca oferiran places d’allotjament, àpats i activitats turístiques al 2×1, a més de descomptes i promocions en tot el comerç i perruqueries.
40 allotjaments de la comarca entre hotels, pensions, apartaments turístics, cases de turisme rural, càmpings i cases de colònies posen a la venda, a partir del 27 de gener a través del portal www.olotx2.cat, 600 places entre les nits del 21 i 22 de febrer, oferint 1 nit a meitat de preu, 2 nits al preu d’1 o 2 habitacions al preu d’1.
Pel que fa a l’àmbit gastronòmic i durant tot el cap de setmana, 30 restaurants de la Garrotxa ofereixen àpats per a dos comensals i en paga un, així com 12 bars i cafeteries d’Olot posen a disposició de garrotxins i forans esmorzars, berenars i tapes, entre d’altres, també al 2×1.
Paral·lelament, la majoria de comerços del centre d’Olot se sumen a la campanya 2×1, igual que fan les parades de la Plaça Mercat, oferint un producte de cada parada al 2×1 i tastos gratuïts durant el matí del dissabte 22 de febrer.
La campanya també es complementa amb una quinzena d’activitats turístiques de
caire lúdic que es podran viure el doble, com ara passejades volcàniques en trenet, cinema, rutes en bici elèctrica, concerts d’El Mini (El festival de música de butxaca), portes obertes i visites guiades als museus o al volcà Montsacopa…
L’Olotx2 també compta amb l’adhesió del Gremi de Perruquers i una desena d’establiments faran promocions i obsequis durant el divendres 21 i el dissabte 22. Els 4 aparcaments interiors de la ciutat faran un 2×1.
La novetat d’enguany se centra en l’àmbit musical amb un concert gratuït del cor de gòspel Messengers (subcampió del programa Oh Happy Day! de TV3) a la plaça Major d’Olot les 12.30 hores del dissabte 22 de febrer, així com el Fil musical de l’Olotx2 que consistirà en 10 escenaris de música en directe al centre de la ciutat durant la tarda del mateix dissabte 22 de febrer, dos esdeveniments que acabaran de donar l’oportunitat de «viure Olot el doble».
Fan possible l’Olotx2 (a més de l’Ajuntament d’Olot) Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Comerciants d’Olot, la Plaça Mercat, el Gremi de Perruquers d’Olot i comarca i el Patronat de Turisme
Costa Brava de Girona, entre d’altres empreses i entitats d’Olot i la Garrotxa.
El 22 i 23 de febrer se celebrarà a Olot la segona edició de l’Olotx2, una campanya de promoció de la ciutat que convida a gaudir de les ofertes de restaurants, hotels i comerços a la meitat de preu. Es pot avançar que aquest anu hi haurà dues novetats importants. La primera, un seguit d’activitats turístiques areu de la ciutat. La segona, un seguit d’actuacions musicals al carrer. Sota el títol “El Fil Miusical, el dia de la música”, el dissabte a la tarda hi haurà més de vint actuacions de músics locals a deu escenaris distribuïts per la ciutat. Abans, a dos quarts d’una del migdia, a la Plaça Major, el grup Messengers, del programa “Oh Happy Day, de TV3, farà un concert. Barcelona Gospel Messengers és una coral de vint músics que va quedar finalista a la primera edició del cocnurs Oh Happy Day. A partir dels dia 27 de gener es podran conèixer les propostes dels restaurants, hotels i comerços, així com el detall de totes les activitats de lleure; tot a la web www.olotx2.cat
L’ACCIÓ PROMOCIONAL OFEREIX ALLOTJAMENT, ÀPATS I NOMBROSOS SERVEIS EN CONDICIONS MOLT ATRACTIVES.
El cap de setmana del 2 i 3 de març, l’estada a Olot es viurà el doble. Aquest és el principal objectiu de la campanya promocional Olotx2, que l’Ajuntament d’Olot, amb el recolzament de nombrosos col·lectius, ha presentat aquest matí al Parc Nou, i que pretén desestacionalitzar l’afluència de visitants i promoure Olot i la Garrotxa com a destí turístic i comercial de qualitat.
Durant dos dies, Olot i la comarca oferiran places d’allotjament i àpats en condicions molt atractives, a més de descomptes, promocions, obsequis i un munt d’activitats gratuïtes.
40 allotjaments de la comarca entre hotels, pensions, apartaments turístics i cases de turisme rural posaran a la venda, a partir de dilluns vinent, a través del portal
www.olotx2.cat, 600 places entre les nits de l’1 i 2 de març, oferint 1 nit a meitat de preu, 2 nits al preu d’1 o 2 habitacions al preu d’1.
Pel que fa a l’àmbit gastronòmic, 16 restaurants d’Olot ofereixen 1.360 àpats per a 2 persones durant tot el cap de setmana, la qual cosa suposa que més de 2.700 persones poden gaudir de la promoció. Pel preu d’1 cobert, dos comensals. A més, una desena de bars i cafeteries posen a disposició de garrotxins i forans esmorzars 2×1 durant tot el cap de setmana dins uns horaris determinats, d’altres donaran xocolata a la tassa i xurros, d’altres creps i d’altres tapes.
Paral·lelament, 40 comerços se sumen a la campanya 2×1, i un centenar prendran part a la Botiga al Carrer del dissabte amb importants descomptes i atractives promocions.
De la seva banda, les parades de la Plaça Mercat oferiran un producte de cada parada al 2×1 i tastos gratuïts durant el matí del dia 2.
La campanya també es complementa amb una quinzena d’activitats turístiques de caire lúdic que es podran viure el doble, com ara l’enlairament en globus, trenet, rutes en bici elèctrica, concerts d’
El Mini, el festival de música de butxaca (
www.olotcultura.cat), que també s’organitzarà durant el mateix cap de setmana, portes obertes i visites guiades als museus, al volcà Montsacopa…
Tres establiments de l’oci nocturn de la ciutat (Ateneu Central, Trànsit i Cocodrilo) obsequiaran amb un concert gratuït amb motiu de la campanya, i oferiran combinats i còctels sense alcohol a 2×1.
L’Olotx2 també compta amb l’adhesió del Gremi de Perruquers, i 11 establiments faran promocions i obsequis durant el dissabte. Els 4 aparcaments interiors de la ciutat faran un 2×1 i la zona blava de la ciutat serà gratuïta.
Un altre dels atractius d’Olot com a punt de trobada serà la concentració i concurs d’un centenar d’instagramers (Instagram Your City) que amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona s’organitzarà pel centre de la ciutat amb l’objectiu de posicionar la ciutat a les xarxes socials.
La campanya coincidirà, diumenge, amb la tradicional cavalcada de Sant Antoni, i el dissabte amb la Botiga al Carrer, dos esdeveniments que acabaran de donar l’oportunitat de «viure Olot el doble».
Fan possible l’Olotx2 (a més de l’Ajuntament d’Olot) Turisme Garrotxa, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, l’Associació de Comerciants d’Olot, la Plaça Mercat, l’Associació de Turisme Rural de la Garrotxa, el Gremi de Perruquers d’Olot i Comarca i el Patronat de Turisme Costa Brava de Girona.
_
Vídeos relacionats:
_