Les millors propostes per descobrir la ciutat dels volcans, Olot!
IG | FB | TW

Les Millors Rutes i Passejades a Olot

Amb confinament municipal o sense, Olot és genial per fer-hi passejades i rutes a peu, enmig de la natura. Us proposem 10 excursions fàcils per Olot, per estirar les cames, gaudir de la natura tot l’any i re-descobrir Olot.

En coneixeu alguna més? No dubteu a compartir-nos-la a través d’instagram o facebook, mencionant el nostre compte @descobreixolot!

La font de les Tries seguint el riu Fluvià

Passejada familiar

Distància: 2 km

Temps: 45 minuts

excursio font tries

Aquesta és una excursió senzilla i planera, apta per a tota la família d’aproximadament 45 minuts (anada i tornada). Una passejada tranquila i fàcil per fer amb nens en la que anireu paral·lels al riu Fluvià, seguint el camí a la vora del riu fins arribar a la Font de Les Tries.

L’excursió comença al carrer Compositor Serra amb el carrer Mestre Moner, prop de la gasolinera Cepsa i el supermercat Consum, al barri de Sant Miquel. Si veniu amb cotxe, allà hi trobareu una zona d’aparcament gratuït. Fixeu-vos en el caminet que baixa cap al riu i un cop a baix, gireu a l’esquerra, en direcció a Les Tries.

Seguiu el camí fins a trobar una passarel·la que travessa el riu. Efectivament, heu de creuar a l’altra banda i seguir el camí cap a l’esquerra. Podreu optar per anar sota els arbres o travessar els camps oberts i airosos. En tots dos casos, aviat arribareu a l’esplanada frondosa de la Font de les Tries.

Feu un glop d’aquesta aigua tan freda i bona i, a partir d’aquí, podeu optar per seguir el camí una mica més enllà o tornar enrere pel mateix lloc on heu vingut.

La Font de la Salut

Excursió familiar

Distància: 4 km

Temps: 1 hora i 15 minuts

excursions olot font salut anna bartrina

Tenint en compte el mateix començament que l’excursió anterior… Si quan arribeu a la passarel·la del riu, enlloc de seguir el caminet a l’esquerra cap a les Tries, aneu cap a la dreta, pel costat del mas Molí de la Torre (casa abandonada), enfilareu el camí cap a la Font de la Salut.

L’excursió té una mica de desnivell, de forma constant, però es pot fer amb nens tranquilament. Passareu per una finca on habitualment hi ha rucs catalans i també passareu per una torre d’electricitat, l’antic camp de tir. Aleshores tindreu l’opció de pujar per la carretera asfaltada o bé fer un tram de corriol molt bonic dins el bosc que podreu agafar a mà esquerra.

En tots dos casos, arribareu a la Font de la Salut sense complicacions tot seguint les indicacions que us trobareu en el camí.

La torre Carlina del volcà Bisaroques

Excursió fàcil

Distància: 6 km

Temps: 1 hora i 45 minuts

Sabíeu que precisament molt a prop de la Font de la Salut hi ha una torre Carlina? En deu minutets hi sereu! Es tracta d’una torre Carlina situada a tocar del cràter del Volcà Bisaroques.

Des de la Font de la Salut, sortiu a la carretera asfaltada i camineu amunt, uns 300-400 metres. Seguiu endavant, sense desviar-vos, i trobareu una pista molt característica amb un pas canadenc. Atravesseu-lo i continueu per aquella pista. Veureu un trencant cap a la Font Faja, però no l’heu dagafar, només cal que seguiu recte fins a uns prats amb un filat. Cap a la dreta, passeu el filat, intuïreu una pista que s’enfila amunt cap a la torre Carlina.

En aquest enllaç trobareu el detall de la ruta a wikiloc: des de les Tries a la Salut i cap a la Torre Carlina.

De Sant Roc al Tossols Basil

Ruta fàcil

Distància: 3 km

Temps: 1 hora i 10 minuts

Les Fonts de Sant Roc són un dels racons més bonics d’Olot, oi?! A banda de ser un bon lloc per berenar-hi a l’estiu o per començar la ruta del Carrilet, també us ofereixen paisatges esplèndids tot fent una ruta a peu fàcil, fins el Tossols Basil.

A la placeta de les fonts de Sant Roc, al costat dels bancs, hi ha una baixada cap al riu a través d’un caminet estret i sovint humit. Seguint aquest caminet anireu a petar ràpidament a la resclosa i, una mica més endavant, al Tossols Basil, amb els famosos pavellons de bany dels arquitectes RCR.

Trobareu una petita passarel·la per travessar el riu i tornar per l’altra banda del Fluvià. Tingueu en compte que aquesta banda està asfaltada i és circulable i, per tant, hi poden passar vehicles. O bé, podeu tornar pel mateix lloc on heu vingut, entremig dels arbres i arran de riu.

Si voleu allargar l’excursió una mica més, no creueu el riu i seguiu la carretera asfaltada que us portarà cap a la pista d’atletisme i el bicicarril.

La volta al Triai

Ruta per l’hivern

Distància: 5 km

Temps: 1 hora i 30 minuts

excursions olot el triai passejades laura ferch

Una de les passejades i excursions per fer a Olot més típiques és la volta al Triai. Com que és una zona molt oberta i sense gaires ombres, és ideal per als dies de fred i sol.

Tot i que es pot començar des de Benavent i les Fonts, la volta habitual és des del parc de les Mores fins a la piscina municipal, passant per la Moixina i la Deu. És molt recomanable que us endinseu als aiguamolls de la Moixina, una zona preciosa que ha inspirat a molts pintors. I si voleu un record de la passejada, feu una foto de record al marc gegant i etiqueteu-la a instagram #descobreixolot!

Del Triai a la Fageda d’en Jordà

Excursió entre camps

Distància: 9,5 km

Temps: 2 hores i 45 minuts

TRIAI FAGEDA excursions olot jgalobardes

A banda de fer un volt per la Moixina, la carretera del Triai també us pot portar cap a la Fageda d’en Jordà. El camí està senyalitzat com a número 3 del Parc Natural. És un camí asfaltat, senzill, apte per fer en família. Us n’expliquem tots els detalls en aquest altre article sobre com anar del Triai a la Fageda.

Durant l’excursió, passareu entre els camps i prats del Triai. A l’alçada de la creu, en homenatge als morts durant el franquisme, us enfilareu cap amunt per superar el desnivell que hi ha entre la Fageda d’en Jordà i les fondalades d’Olot.

La volta al Montsacopa

Volta al cràter

Distància: 1,5 km

Temps: 45 minuts

rutes a peu olot excursions

Sens dubte, una de les excursions d’Olot més mítiques i boniques és la que puja al volcà Montsacopa i fa la volta al seu cràter. Ideal per als dies que no faci calor i per inspirar-se amb unes bones vistes de la ciutat i dels volcans!

Podeu pujar al volcà (i baixar després) per les escales que hi ha al costat del cementiri o bé per pujada del via crucis que s’enfila des del final de tot del carrer Camí del Montsacopa. Un cop a dalt, aprofiteu per admirar les vistes, baixar el cràter, visitar les torres carlines o fer un cop d’ull a l’ermita de Sant Francesc.

Per als més curiosos, sapigueu que l’Oficina de Turisme té una visita guiada pel volcà Montsacopa per descobrir-ne tots els seus secrets.

Montolivet i la Muntanya Pelada

Ruta pels volcans

Distància: 8,2 km

Temps: 2 hores i 30 minuts

volca montolivet olot excursions

Fem una passejada pel volcà Montolivet? Des de dalt de tot de Sant Pere Màrtir trobareu indicacions d’Itinerànnia per fer una passejada per Montolivet, el volcà germà del Montsacopa (tots dos van sorgir de la mateixa falla).

Pujareu al Montolivet per unes escales de fusta i de terra fins al cim del volcà, on podreu contemplar una torre de telegrafia òptica que als segles XVIII i XIX fou un punt estratègic, essencial per mantenir la comunicació de la ciutat amb l’exterior. Des d’allà dalt podeu donar la volta i tornar a baixar pel mateix camí d’escales. Un cop a baix, si seguiu cap a l’esquerra, anireu cap a la muntanya Pelada, vorejant la carena del volcà de Montolivet per la part dreta.

Si us interessa fer ruta per la Muntanya Pelada, en aquesta pàgina de Turisme Garrotxa en trobareu una de circular.

Una volta per Bonavista

Ruta pel bosc de Bonavista

Distància: 8 km

Temps: 3 hores

Des del parc de Bonavista, surt una carretera asfaltada amb moltes opcions per fer passejades i excursions pels voltants d’Olot a peu. Tot i que és una carretera per on passen vehicles, és molt habitual entre els olotins per fer-hi passejades i hi trobareu forces vianants i ciclistes.

Si seguiu la carretera asfaltada, arribareu a una hípica i camps on pasturen vaques. També atravessareu una zona de boscos frondosos, per acabar arribant a un espectacular paisatge obert entre muntanyes. Sereu molt a prop de les ermites de Sant Martí i Sant Miquel del Corb, així com de la Fageda d’en Jordà.

De tornada, podeu tornar per allà mateix o fer la volta completa anant per la carretera GI-4252 fins el veïnat de Pocafarina i des d’allà creuant per dins cap a Bonavista. És una volta molt maca de fer a peu.

D’altra banda, des del parc de Bonavista també podeu enganxar amb la carretera del Triai i anar cap als aiguamolls de la Moixina.

Batet també és Olot!

Camins vells de Batet

Distància: 8 km

Temps: 3 hores

batet des de lesglesia

Batet és dins el terme municipal d’Olot i un pulmó d’aire fresc per a la ciutat que us animem a explorar! Itinerànnia té un ruta circular de 8 km, apte per a tota la família, que passa pels camins vells de Batet.

És una de les excursions més completes de Batet, per descobrir-hi indrets inspiradors com: la Font Faja, l’església de Santa Maria de Batet o el Santuari de la Trinitat; a més a més de quatre cons volcànics: el volcà Puig Astrol, el volcà de Pujalòs, el volcà Puig de la Garça i el volcà Croscat.

Si no voleu fer una excursió tan llarga, podeu fer només un dels trams. La nostra recomanació és que aneu de l’església de Santa Maria de Batet (on podeu deixar-hi el cotxe) fins a la Font Faja.