Les millors propostes per descobrir la ciutat dels volcans, Olot!
IG | FB | TW
Logo Olot Fires Sostenibles

Sabies que pots gaudir d’un mercat, una exposició, un tastet o una visita a la ciutat de manera sostenible?

Per nosaltres és molt important que vinguis a la ciutat, i més encara, que ho facis de manera responsable i conseqüent amb l’entorn!

Per això fa uns anys que les fires i els esdeveniments que s’organitzen a la ciutat intenten ser cada vegada més sostenibles. Conscients que ens queda molt per aprendre i amb moltes ganes de millorar, us compartim els aspectes que ara ja es tenen en compte!

Per ser més sostenibles, seguim els Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS), un conjunt d’objectius globals creats el 2015 pels líders mundials que pretenen erradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat del planeta per l’agenda 2023. El 2021 es va publicar un pla estratègic per a la millora de la governança de la Garrotxa en els propers anys i es van aterrar aquests ODS a la realitat de la comarca. Pots donar un cop d’ull a la web del Fem Garrotxa.

A continuació podràs donar una ullada a les accions que es duen a terme a les fires d’Olot i als Objectius de Desenvolupament Sostenible de la Garrotxa als que responen. També compartirem amb tu què pots fer quan vinguis a les fires i als esdeveniments per ser més sostenible. Si tens recomanacions a fer-nos, pots escriure’ns a sota d’aquest article. Comencem!

Què pots fer per viure les fires d’Olot de manera sostenible?

Vine en transport públic o cotxe compartit. Si sou uns quants, procureu omplir el cotxe o utilitzar el bus. Pots consultar els horaris a la web teisa-bus.com o del RumBus. Si vens en vehicle privat, estaciona el cotxe als aparcaments grans fora del centre, com el del costat de l’estació de busos o al barri del Morrot, i accedeix al centre a peu, en bicicleta o patinet!

Si preveus fer alguna compra (o encara que vinguis sense la intenció de comprar) porta alguna bossa o envàs reutilitzable per no consumir bosses de plàstic o envasos prescindibles.

Si vas als restaurants del territori, sempre que sigui possible selecciona productes de temporada i de proximitat, i evita el residu alimentari: ajusta la comanda al consum real que faràs! Pots donar un cop d’ull als restaurants, productors i agrocomerços de la comarca a delitgastronomic.cat.

Procura ser responsable amb els recursos que consumeixes. Evita deixar rajar aigua de la font, una vegada hagis begut o demana que no t’emboliquin els productes que compris, si no és necessari.

Utilitza els cubells de separació de residus proporcionats per l’Ajuntament d’Olot i si no en trobes, reserva les deixalles fins que ensopeguis amb unes escombraries: et prometem que hi són!

Compra pensant en el planeta. Tingues en compte quins usos donaràs a aquest objecte o quant durarà el que estàs comprant, quin impacte deixarà en el planeta, si és de proximitat i quin procés s’ha utilitzat per fer-lo.

Si et quedes a dormir al territori, selecciona allotjaments que vetllin per la sostenibilitat. Consulta els allotjaments ecoturístics que hi ha a Olot.

Considera la possibilitat de compensar la petjada de carboni del teu viatge. Pots consultar la calculadora de la petjada per àmbits. (FSC, PEFC…).

Si ets de la comarca o visites sovint la Garrotxa, descarrega’t el Garrotxa Approp, una aplicació de consum local amb la que podràs estalviar comprant als comerços, establiments de cultura i oci, serveis, restaurants i bars i allotjaments adherits. Consulta quins establiments hi ha i descarrega’t l’app a garrotxaapprop.cat.

Comparteix el teu coneixement. Si ja ets sostenible i ja coneixes els ODS de la Garrotxa, compartir-ho amb els teus amics i familiars. Compartir el coneixement és el primer pas per implantar-lo!

Accions sostenibles a les fires de la ciutat

FIRA DE L'1 DE MAIG

  • Es potencia l'assistència a la Fira d'empreses d'energies sostenibles i noves tecnologies.
  • Es dona recomanacions prèvies als expositors per prevenir la generació de residus.
    S'organitzen activitats de promoció de l'app Garrotxa Approp per al foment del consum local.
  • Es posen en valor els articles antics i de segona mà a través de l'organització de mercats específics (ex. col·leccionisme i andròmines).
  • Es recomana als expositors la utilització de materials alternatius al plàstic per a l'empalatge dels seus productes.
  • Es prioritzen els canals digitals per a la promoció de la Fira, reduint la utilització de paper en elements promocionals.
  • Les lones, les carpes, les casetes, el mobiliari i altres materials de decoració es reutilitzen en diferents fires.
  • Es gestionen els residus de la Fira amb contenidors de recollida selectiva.

  • S'activen les fonts d'aigua potable dels espais on es porta a terme la Fira per reduir el consum de plàstic.
  • S'informa a visitants i expositors d'on estan situats els lavabos públics del centre de la ciutat.

  • Es promou l'assistència de productors locals al mercat setmanal.
  • Es promou l'assistència d'empreses de maquinària agrícola.
  • Els excedents alimentaris agraris es recullen i es posen a disposició per a persones amb risc d'exclusió.
  • S'impulsa la venda directa d'aliments de proximitat i qualitat a través del mercat setmanal.
  • Es recomana a visitants i expositors que seleccionin productes de temporada i de proximitat, així com d'evitar el residu alimentari quan vagin a restaurants del territori.

  • Es bonifica el preu d'assistència a la Fira a les empreses amb clar caràcter social i/o cultural del territori.
  • Se cedeixen espais propers a la Fira per a les entitats de suport a causes socials.
  • Es contracten empreses proveïdores de serveis de la Fira que tenen treballadors amb risc d'exclusió social.
  • Es treballa la programació d'activitats des d'un punt de vista de paritat de gènere.

  • Es vetlla per la participació a la Fira d'expositors amb diversitat cultural i de creences.
  • Es promou la participació a la Fira d'expositors amb diversitat funcional.
  • Es potencia el voluntariat i l'associacionisme de la ciutat a través de la inclusió d'activitats complementàries al programa de la Fira (ex. exposició vehicles antics, mostra de bonsais, cursa de la Moixina)
  • Els lavabos públics de la zona de la Fira estan adaptats.
  • Es vetlla perquè els espais firals utilitzats siguin sense barreres arquitectòniques.

  • La Fira és un espai cardioassegurat.
  • Es promou l'alimentació ecològica i sostenible a través dels productors del mercat del dilluns.
  • La Fira és un espai de relació que enforteix la salut mental i el benestar emocional.
  • Es contracta un servei preventiu a la Fira per garantir l'assistència sanitària en qualsevol moment, tant de visitants com d'expositors.

  • Els treballadors i treballadors de l'organització duen a terme activitats de formació.
  • S'organitzen activitats educatives familiars d'accés lliure i gratuït.

  • S'organitzen activitats dirigides a infants i joves per treballar les habilitats artístiques des de la inclusió i educació social (Aula de circ).
  • S'organitzen activitats culturals diverses i gratuïtes per facilitar l'accés a tothom.
  • Es prioritza la participació d'artistes i empreses locals en les activitats complementàries programades.

  • L'energia que s'utilitza a la Fira, que prové de la xarxa municipal, és verda.
  • Es prohibeix la utilització de generadors elèctrics que funcionin a partir de combustibles fòssils als expositors de la Fira.
  • En els muntatges de la Fira s'instal·la enllumenat LED i/o altres solucions de baix consum.
  • Es regula la necessitat de llum artificial durant la Fira.
  • Es vetlla per l'ús de potències elèctriques adequades en tots els serveis de la Fira per reduir el consum d'energia.

  • La Fira impulsa i promociona nous llocs de treball i potencia sectors econòmics en creixement (ex. noves tecnologies i energies verdes).
  • Es vetlla per a què les empreses expositores i els seus treballadors estiguin contractats de manera legal.
  • La Fira contracta personal qualificat per als serveis necessaris i per a l'organització d'activitats complementàries.
  • La Fira vetlla per a la conciliació de la vida familiar i laboral de l'organització i els treballadors dels serveis contractats.
  • La Fira prioritza la contractació de proveïdors amb responsabilitat social corporativa (RSC).

  • La Fira difon els continguts a través de webs, xarxes socials i altres mitjans digitals.
  • Les inscripcions a la Fira són en línia.
  • Es promouen nous sectors en creixement (ex. noves tecnologies i energies verdes), així com noves maneres de comunicar l'oferta de les empreses locals (ex. app Garrotxa Approp).

  • Es recomana a visitants i expositors que, en el cas de pernoctar a la ciutat, seleccionin allotjaments que vetllin per a la sostenibilitat.
  • Es contracta proveïdors locals per evitar llargs desplaçaments en el transport, reduir les emissions i contribuir en l'impacte econòmic positiu en el territori.

  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin el transport públic per arribar a la ciutat.
  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin mitjans de transport sostenibles per desplaçar-se per la ciutat (ex. bicicleta, patinet o a peu).
  • S'informa als visitants i expositors dels aparcaments lliures que hi ha al voltant de la Fira, així com dels punts de recàrrega (vehicles elèctrics i amb gas GLP).
  • Es bonifica l'impost d'IVTM als visitants que comprin un vehicle híbrid o elèctric a la Fira.

  • La Fira forma part del projecte de transformació cap a Fires Sostenibles de la ciutat d'Olot i fa un informe de transparència (memòria de resultats).

  • S'utilitza un llenguatge inclusiu en totes les comunicacions externes i internes.
  • S'editen fulletons, a part de la informació digital, amb l'objectiu que la informació de la Fira arribi al màxim de població possible.
  • Es garanteix la veracitat informativa a través dels canals propis de comunicació de la Fira.

  • L'organització de la Fira es coordina transversalment i col·laborativa amb les diferents àrees i administracions que hi intervenen.
FIRA DE SANT LLUC

  • Es dona recomanacions prèvies als expositors per prevenir la generació de residus.
  • S'organitzen activitats de promoció de la ramaderia sostenible i el benestar animal.
  • Es fa sensibilització sobre el malbaratament alimentari a l'Espai Tast.
  • Es posen en valor els articles antics i de segona mà a través de l'organització de mercats específics (ex. col·leccionisme i andròmines).
  • Es recomana als expositors la utilització de materials alternatius al plàstic per a l'empalatge dels seus productes.
  • Es prioritzen els canals digitals per a la promoció de la Fira, reduint la utilització de paper en elements promocionals.
  • Les lones, les carpes, les casetes, el mobiliari i altres materials de decoració es reutilitzen en diferents fires.
  • Es gestionen els residus de la Fira amb contenidors de recollida selectiva.

  • Els estands de fusta que es contracten tenen certificació ecològica.

  • S'activen les fonts d'aigua potable dels espais on es porta a terme la Fira per reduir el consum de plàstic.
  • S'arriba a un acord amb l'empresa local d'aigües per posar fonts a diferents punts de la Fira i reduir, així, el consum de plàstic.
  • S'informa a visitants i expositors d'on estan situats els lavabos públics del centre de la ciutat.

  • Es promou l'assistència de productors locals a la Fira.
  • Es promou l'assistència d'empreses de maquinària agrícola.
  • Es fan tastos i maridatges per posar en valor els productes Km. 0 (Espai Tast).
  • S'impulsa la venda directa d'aliments de proximitat i qualitat a través del mercat setmanal.
  • Es recomana a visitants i expositors que seleccionin productes de temporada i de proximitat, així com d'evitar el residu alimentari quan vagin a restaurants del territori.

  • Es bonifica el preu d'assistència a la Fira a les empreses amb clar caràcter social i/o cultural del territori.
  • Se cedeixen espais propers a la Fira per a les entitats de suport a causes socials.
  • Es contracten empreses proveïdores de serveis de la Fira que tenen treballadors amb risc d'exclusió social.
  • Es treballa la programació d'activitats des d'un punt de vista de paritat de gènere.

  • Es vetlla per la participació a la Fira d'expositors amb diversitat cultural i de creences.
  • Es promou la participació a la Fira d'expositors amb diversitat funcional.
  • Es potencia el voluntariat i l'associacionisme de la ciutat a través de la inclusió d'activitats complementàries al programa de la Fira (ex. fira del dibuix, tractorada...)
  • Els lavabos públics de la zona de la Fira estan adaptats.
  • Es vetlla perquè els espais firals utilitzats siguin sense barreres arquitectòniques.

  • La Fira és un espai cardioassegurat.
  • Es promou l'alimentació ecològica i sostenible a través dels productors de l'espai Km 0.
  • La Fira és un espai de relació que enforteix la salut mental i el benestar emocional.
  • Es contracta un servei preventiu a la Fira per garantir l'assistència sanitària en qualsevol moment, tant de visitants com d'expositors.

  • Els treballadors i treballadors de l'organització duen a terme activitats de formació.
  • S'organitzen activitats educatives familiars d'accés lliure i gratuït.
  • Durant la Fira es fan xerrades tècniques dirigides a professionals per difondre continguts de qualitat (ex. ramaderia i benestar animal).

  • S'organitzen activitats dirigides a infants i joves per treballar les habilitats artístiques des de la inclusió i educació social.
  • S'organitzen activitats culturals diverses i gratuïtes per facilitar l'accés a tothom.
  • Es prioritza la participació d'artistes i empreses locals en les activitats complementàries programades.

  • L'energia que s'utilitza a la Fira, que prové de la xarxa municipal, és verda.
  • Es prohibeix la utilització de generadors elèctrics que funcionin a partir de combustibles fòssils als expositors de la Fira.
  • En els muntatges de la Fira s'instal·la enllumenat LED i/o altres solucions de baix consum.
  • Es regula la necessitat de llum artificial durant la Fira.
  • Es vetlla per l'ús de potències elèctriques adequades en tots els serveis de la Fira per reduir el consum d'energia.

  • La Fira impulsa i promociona nous llocs de treball i potencia sectors econòmics en creixement (ex. vehicles elèctrics).
  • Es vetlla per a què les empreses expositores i els seus treballadors estiguin contractats de manera legal.
  • La Fira contracta personal qualificat per als serveis necessaris i per a l'organització d'activitats complementàries.
  • La Fira vetlla per a la conciliació de la vida familiar i laboral de l'organització i els treballadors dels serveis contractats.
  • La Fira prioritza la contractació de proveïdors amb responsabilitat social corporativa (RSC).

  • La Fira difon els continguts a través de webs, xarxes socials i altres mitjans digitals.
  • Les inscripcions a la Fira són en línia.

  • Es recomana a visitants i expositors que, en el cas de pernoctar a la ciutat, seleccionin allotjaments que vetllin per a la sostenibilitat.
  • Es contracta proveïdors locals per evitar llargs desplaçaments en el transport, reduir les emissions i contribuir en l'impacte econòmic positiu en el territori.

  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin el transport públic per arribar a la ciutat.
  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin mitjans de transport sostenibles per desplaçar-se per la ciutat (ex. bicicleta, patinet o a peu).
  • S'informa als visitants i expositors dels aparcaments lliures que hi ha al voltant de la Fira, així com dels punts de recàrrega (vehicles elèctrics i amb gas GLP).
  • Es bonifica l'impost d'IVTM als visitants que comprin un vehicle híbrid o elèctric a la Fira.

  • La Fira forma part del projecte de transformació cap a Fires Sostenibles de la ciutat d'Olot i fa un informe de transparència (memòria de resultats).

  • S'utilitza un llenguatge inclusiu en totes les comunicacions externes i internes.
  • S'editen fulletons, a part de la informació digital, amb l'objectiu que la informació de la Fira arribi al màxim de població possible.
  • Es garanteix la veracitat informativa a través dels canals propis de comunicació de la Fira.

  • L'organització de la Fira es coordina transversalment i col·laborativa amb les diferents àrees i administracions que hi intervenen.
FIRA ORÍGENS

  • Es dona recomanacions prèvies als expositors per prevenir la generació de residus.
  • Es recomana als expositors la utilització de materials alternatius al plàstic per a l'empalatge dels seus productes.
  • Es dona una bossa de tela als visitants a l'entrada del recinte per prevenir la utilització de bosses de plàstic per part dels expositors.
  • Es fa sensibilització sobre el malbaratament alimentari a les aules d'activitats.
  • Es prioritzen els canals digitals per a la promoció de la Fira, reduint la utilització de paper en elements promocionals.
  • S'utilitza copes de vidre per als tastos de begudes (reutilitzables) i vaixelles compostables per als tastos de menjar dels expositors per evitar el consum de plàstic.
  • Les lones, les carpes, les casetes, el mobiliari i altres materials de decoració es reutilitzen en diferents fires.
  • Es gestionen els residus de la Fira amb contenidors de recollida selectiva.

  • Els estands de fusta que es contracten tenen certificació ecològica.

  • S'instal·len fonts d'aigua potable a la Fira per reduir el consum de plàstic.
  • Es fa manteniment dels lavabos de la Fira i recomanacions de reducció d'aigua (ex. cisternes amb doble pulsador)

  • Es promou els productors agroalimentaris en tot el recinte de la Fira.
  • S'impulsa la venda directa d'aliments de proximitat i qualitat a través del mercat setmanal.
  • Es fan tastos i maridatges per posar en valor els productes Km. 0 i ecològics (Aula de Cuina i Aula de Tast).
  • Es recomana a visitants i expositors que seleccionin productes de temporada i de proximitat, així com d'evitar el residu alimentari quan vagin a restaurants del territori.

  • Es contracten empreses proveïdores de serveis de la Fira que tenen treballadors amb risc d'exclusió social.
  • Es treballa la programació d'activitats des d'un punt de vista de paritat de gènere.
  • Es garanteix una vestimenta digna, còmoda i no sexista a totes les persones que treballen a la Fira.
  • S'instal·la un canviador per a nadons a la Fira, situat en un espai sense gènere marcat i d'accessibilitat adaptada.
  • S'instal·len bancs en diversos punts de la fira per al descans de persones amb dificultats de mobilitat i/o per a l'alletament de nadons.

  • Es potencia l'associacionisme a través de la inclusió d'activitats complementàries al programa de la Fira (ex. Associació d'Hostalatge de la Garrotxa).
  • Els lavabos públics per als visitants i expositors en el recinte de la fira estan adaptats.
  • La Fira es desenvolupa en un espai sense barreres arquitectòniques.

  • La Fira és un espai cardioassegurat.
  • Es promou l'alimentació ecològica i sostenible a través dels productors de l'espai Km 0.
  • La Fira és un espai de relació que enforteix la salut mental i el benestar emocional.
  • Es contracta un servei preventiu a la Fira per garantir l'assistència sanitària en qualsevol moment, tant de visitants com d'expositors.

  • Els treballadors i treballadors de l'organització duen a terme activitats de formació.
  • Durant la Fira es fan xerrades tècniques dirigides a professionals per difondre continguts de qualitat (ex. ramaderia i benestar animal).

  • S'organitzen activitats per al coneixement i la difusió de la cultura gastronòmica.
  • Es reserva un espai del programa d'activitats als cuiners locals.

  • L'energia que s'utilitza a la Fira, que prové de la xarxa municipal, és verda.
  • En els muntatges de la Fira s'instal·la enllumenat LED i/o altres solucions de baix consum.
  • Es regula la necessitat de llum artificial durant la Fira.
  • Es vetlla per l'ús de potències elèctriques adequades en tots els serveis de la Fira per reduir el consum d'energia.

  • La Fira impulsa i promociona nous llocs de treball i potencia sectors econòmics en creixement (ex. alimentació sostenible i 5a gamma).
  • Es vetlla per a què les empreses expositores i els seus treballadors estiguin contractats de manera legal.
  • La Fira contracta personal qualificat per als serveis necessaris i per a l'organització d'activitats complementàries.
  • La Fira vetlla per a la conciliació de la vida familiar i laboral de l'organització i els treballadors dels serveis contractats.
  • La Fira prioritza la contractació de proveïdors amb responsabilitat social corporativa (RSC).

  • La Fira difon els continguts a través de webs, xarxes socials i altres mitjans digitals.
  • Les inscripcions a la Fira són en línia.

  • Es promou i es dona suport als emprenedors dels sector primari (productors agroalimentaris).

  • Es recomana a visitants i expositors que, en el cas de pernoctar a la ciutat, seleccionin allotjaments que vetllin per a la sostenibilitat.
  • Es contracta proveïdors locals per evitar llargs desplaçaments en el transport, reduir les emissions i contribuir en l'impacte econòmic positiu en el territori.

  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin el transport públic per arribar a la ciutat.
  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin mitjans de transport sostenibles per desplaçar-se per la ciutat (ex. bicicleta, patinet o a peu).
  • S'informa als visitants i expositors dels aparcaments lliures que hi ha al voltant de la Fira, així com dels punts de recàrrega (vehicles elèctrics i amb gas GLP).

  • La Fira forma part del projecte de transformació cap a Fires Sostenibles de la ciutat d'Olot i fa un informe de transparència (memòria de resultats).

  • S'utilitza un llenguatge inclusiu en totes les comunicacions externes i internes.
  • S'editen fulletons, a part de la informació digital, amb l'objectiu que la informació de la Fira arribi al màxim de població possible.
  • Es garanteix la veracitat informativa a través dels canals propis de comunicació de la Fira.

  • L'organització de la Fira es coordina transversalment i col·laborativa amb les diferents àrees i administracions que hi intervenen.
FIRA DEL PESSEBRE

  • Es dona recomanacions prèvies als expositors per prevenir la generació de residus.
  • S'organitzen activitats de promoció del consum responsable.
  • Es posen en valor els articles antics i de segona mà a través de l'organització de mercats específics (ex. col·leccionisme i andròmines).
  • Es recomana als expositors la utilització de materials alternatius al plàstic per a l'empalatge dels seus productes.
  • Es prioritzen els canals digitals per a la promoció de la Fira, reduint la utilització de paper en elements promocionals.
  • Les lones, les carpes, les casetes, el mobiliari i altres materials de decoració es reutilitzen en diferents fires.
  • Es gestionen els residus de la Fira amb contenidors de recollida selectiva.

  • Els estands de fusta que es contracten tenen certificació ecològica.

  • S'activen les fonts d'aigua potable dels espais on es porta a terme la Fira per reduir el consum de plàstic.
  • S'informa a visitants i expositors d'on estan situats els lavabos públics del centre de la ciutat.

  • Es promou l'assistència d'artesans alimentaris locals a la Fira (Nadal, Km. 0).
  • S'impulsa la venda directa d'aliments de proximitat i qualitat a través del mercat setmanal.
  • Es recomana a visitants i expositors que seleccionin productes de temporada i de proximitat, així com d'evitar el residu alimentari quan vagin a restaurants del territori.

  • Es bonifica el preu d'assistència a la Fira a les empreses amb clar caràcter social i/o cultural del territori.
  • Se cedeixen espais propers a la Fira per a les entitats de suport a causes socials.
  • Es contracten empreses proveïdores de serveis de la Fira que tenen treballadors amb risc d'exclusió social.
  • Es treballa la programació d'activitats des d'un punt de vista de paritat de gènere.

  • Es vetlla per la participació a la Fira d'expositors amb diversitat cultural i de creences.
  • Es promou la participació a la Fira d'expositors amb diversitat funcional.
  • Es potencia el voluntariat i l'associacionisme de la ciutat a través de la inclusió d'activitats complementàries al programa de la Fira (ex. fira del dibuix, tractorada...)
  • Els lavabos públics de la zona de la Fira estan adaptats.
  • Es vetlla perquè els espais firals utilitzats siguin sense barreres arquitectòniques.

  • La Fira és un espai cardioassegurat.
  • La Fira és un espai de relació que enforteix la salut mental i el benestar emocional.

  • Els treballadors i treballadors de l'organització duen a terme activitats de formació.
  • S'organitzen activitats educatives familiars d'accés lliure i gratuït.

  • S'organitzen activitats dirigides a infants i joves per treballar les habilitats artístiques des de la inclusió i educació social.
  • S'organitzen activitats culturals diverses i gratuïtes per facilitar l'accés a tothom.
  • Es prioritza la participació d'artistes i empreses locals en les activitats complementàries programades.

  • L'energia que s'utilitza a la Fira, que prové de la xarxa municipal, és verda.
  • Es prohibeix la utilització de generadors elèctrics que funcionin a partir de combustibles fòssils als expositors de la Fira.
  • En els muntatges de la Fira s'instal·la enllumenat LED i/o altres solucions de baix consum.
  • Es regula la necessitat de llum artificial durant la Fira.
  • Es vetlla per l'ús de potències elèctriques adequades en tots els serveis de la Fira per reduir el consum d'energia.

  • Es vetlla per a què les empreses expositores i els seus treballadors estiguin contractats de manera legal.
  • La Fira contracta personal qualificat per als serveis necessaris i per a l'organització d'activitats complementàries.
  • La Fira vetlla per a la conciliació de la vida familiar i laboral de l'organització i els treballadors dels serveis contractats.
  • La Fira prioritza la contractació de proveïdors amb responsabilitat social corporativa (RSC).

  • La Fira difon els continguts a través de webs, xarxes socials i altres mitjans digitals.
  • Les inscripcions a la Fira són en línia.

  • Es promou i es dona suport als emprenedors artesans de la comarca.

  • Es recomana a visitants i expositors que, en el cas de pernoctar a la ciutat, seleccionin allotjaments que vetllin per a la sostenibilitat.
  • Es contracta proveïdors locals per evitar llargs desplaçaments en el transport, reduir les emissions i contribuir en l'impacte econòmic positiu en el territori.

  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin el transport públic per arribar a la ciutat.
  • Es recomana als visitants i expositors que utilitzin mitjans de transport sostenibles per desplaçar-se per la ciutat (ex. bicicleta, patinet o a peu).
  • S'informa als visitants i expositors dels aparcaments lliures que hi ha al voltant de la Fira, així com dels punts de recàrrega (vehicles elèctrics i amb gas GLP).

  • La Fira forma part del projecte de transformació cap a Fires Sostenibles de la ciutat d'Olot i fa un informe de transparència (memòria de resultats).

  • S'utilitza un llenguatge inclusiu en totes les comunicacions externes i internes.
  • S'editen fulletons, a part de la informació digital, amb l'objectiu que la informació de la Fira arribi al màxim de població possible.
  • Es garanteix la veracitat informativa a través dels canals propis de comunicació de la Fira.

  • L'organització de la Fira es coordina transversalment i col·laborativa amb les diferents àrees i administracions que hi intervenen.

Tens idees o propostes?

    (re) descobreix Olot de la manera més sostenible!